Het is voor ons van groot belang dat u tevreden bent over de zorg- en dienstverlening. Op de huisartsenposten voert iedereen zijn werk zo goed en nauwkeurig mogelijk uit. Toch kan het voorkomen dat u over sommige zaken minder tevreden bent.
Heeft u een klacht of bent u ontevreden?
Heeft u een klacht over de gang van zaken op de huisartsenpost of over de manier van handelen van de huisarts, triagist, doktersassistent, verpleegkundig specialist/physician assistant en/of chauffeur dan willen wij dat graag van u horen.
Samen het probleem oplossen
Meestal leidt het tot een snelle oplossing als u rechtstreeks en zo snel mogelijk na uw ervaring spreekt met degene die naar uw mening uw klacht of onvrede heeft veroorzaakt. Komt u er samen niet uit dan kunt u terecht bij de klachtfunctionaris van Huisartsenposten Rijnland. De klachtenfunctionaris kan voor u bemiddelen, met u samen naar een oplossing zoeken voor de klacht, of u adviseren over de stappen die u kunt nemen. Uiteraard wordt uw klacht strikt vertrouwelijk behandeld. Als het nodig is om uw klacht met één of meerdere medewerkers van de Huisartsenposten Rijnland of een organisatie met wie wij samenwerken te bespreken, zal de klachtenfunctionaris u hiervoor toestemming vragen.
Hoe meldt u een klacht?
Voor het indienen van een klacht kunt u bij voorkeur het digitale klachtenformulier op deze website gebruiken. Dit formulier komt direct bij de klachtenfunctionaris terecht. De klachtenfunctionaris neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Als u liever uw klacht per post of mail verstuurd kunt u deze sturen naar:
Secretariaat Huisartsenposten Rijnland, t.a.v. klachtenfunctionaris, Postbus 118, 2350 AC Leiderdorp of via de mail naar ln.tenrhs@ofni, ter attentie van de klachtenfunctionaris. Graag zowel in de brief als in de mail uw naam en telefonische bereikbaarheid vermelden.